Naam:
scarabee.reislogger.nl
Reisverhalen:
Foto’s:

Over mij

Toen Cissy in 2000 thuiskwam van bridgen en we nog even zaten na te praten, vertelde ze dat twee bridgers op de fiets naar Florence waren geweest. O, dat zou ik ook wel willen, antwoordde ik. En zo is het begonnen. Ik vertelde het later tegen mijn zwager Dick. Die voelde er ook wel wat voor. Maar als je daar toch bent, kunnen we wel even doorfietsen naar Rome.

We hebben allebei een nieuwe all-road-fiets gekocht en de nodige uitrusting aan tassen, schoenen, kleding, enz. Die hebben we in januari 2001 opgehaald en toen zijn we gaan trainen. In mei 2001 zijn we vertrokken en hebben een verschrikkelijk mooie reis gemaakt, met op één dag na (Cremona – Modena) mooi weer en geen lekke banden of ander malheur (2100 km).

Dat smaakte naar meer en zo zijn we in 2003 naar Barcelona gefietst (1938 km) en in 2007 langs de Donau, vanaf het begin tot Wenen (1000 km). We wilden tot Boedapest, maar in Oostenrijk heeft het drie dagen achter elkaar geregend. De Donau, waar alle Oostenrijkse rivieren op uit komen, was echter zo gezwollen, dat het onverantwoord was om verder te gaan.

In 2009 heb ik nog een tocht, nu alleen, gemaakt naar Berlijn (1000 km) en in 2011 ben ik van Andermatt in Zwitserland, waar de Rijn ontspringt, teruggefietst naar huis. (1400 km). In 2012 fietste ik van Praag naar Venetië (1100 km).en in 2013 van Almere naar Praag (1253 km) en de laatste tocht was in 2014. toen fietste ik van Praag, langs de Moldau en Elbe via Hamburg naar huis (1311 km).

Over mijn reis

Na mijn fietsreis van Almere naar Praag verkondigde ik, dat dit mijn laatste internationale fietsreis is geweest. Maar na een poosje begon het toch weer te kriebelen. Ik besloot er mee door te gaan. Dat werd de Reis van Praag naar huis in 2014. Ook toen zou dat mijn laatste reis naar het buitenland worden. In 2015 heb ik mijn tweede nieuwe knie gekregen, zodat het een paar jaar stil is gebleven. Maar nu heb ik er weer zin in. Ik zocht naar een land, niet al te ver uit de buurt, waar geen hoge bergen te overwinnen zijn. En dat werd Denemarken. Ik ben van plan om Jutland van de Duitse grens (Schleswig) tot het uiterste noordelijke puntje Skagen en weer terug te fietsen. Ongeveer 1100 km. Ik ga met de auto, fiets achterop, tot Schleswig in Noord-Duitsland en de rest doe ik op de fiets. Start is op 2 september 2018 en ik zie wel wanneer ik terug kom. Ik ben van plan gemiddeld 60 km per dag te fietsen.

Bezochte landen

Ik heb 4 landen (2%) bezocht:

België, Denemarken, Duitsland, Nederland.